KOSTENLOSE BROSCHÜRE PER E-MAIL!

close

De klantreis

Onze gloednieuwe stalenmodule is nu een week live! De stalenmodule fungeert als een belangrijk hulpmiddel voor de consument in het maken van beslissingen in zijn/haar zoektocht naar zonwering. Voorafgaand aan de aankoop doorloopt de consument een klantreis, waarin de consument op zoek gaat naar zo veel mogelijk informatie om daar de keuze op te baseren. We gaan je meenemen in deze klantreis en lichten zo de keuze voor onze nieuwe stalenmodule toe. Laten we zeggen dat Peter op zoek naar een zonwerend product. Hoe ziet de klantreis van Peter er dan uit?

31 Ritzscreens van Hell

Zonwerende producten hebben een lange levensduur en daardoor een lage aankoopfrequentie. Zo gaat Peter niet elk voorjaar op zoek naar een nieuw zonnescherm, omdat hij dit jaar eens een andere kleurtje wil. Het aanschaffen van een zonwerend product is een weloverwogen keuze voor de lange termijn en daarom willen we Peter zo goed mogelijk helpen bij het maken van die keuze.

Dit doen we door inzicht te verkrijgen in de weg die de Peter doorloopt in de aanschaf van een product. Die weg bestaat uit verschillende fases. Per fase willen we hem zo goed mogelijk van dienst zijn:

  • Inspiratiefase
  • Oriëntatiefase
  • Aankoopfase
27 Ritzscreens van Hell

Inspiratiefase

Tijdens de inspiratiefase weet Peter globaal wat hij wil. Hij wenst bijvoorbeeld een verduisterend product met als resultaat een donkere slaapkamer. Dit kan nog gerealiseerd worden door verschillende producten, afkomstig van verschillende merken. Peter kijkt rustig rond op meerdere social media pagina’s en zoekt wat oppervlakkig rond op Google.

Oriëntatiefase

In de oriëntatiefase is Peter al wat verder in zijn zoektocht naar het juiste product. Hij gaat zich nu echt oriënteren door het verzamelen van informatie. Wij helpen hem door zo veel mogelijk relevante informatie over onze producten op de website te tonen. Zo bevat onze website informatie waarin je terugvindt welke producten aansluiten op een bepaalde wens, zoals verduistering. Daarnaast heeft Peter de mogelijkheid een brochure aan te vragen om zo specifiekere informatie over een productgroep te verkrijgen.

24 Ritzscreens van Hell