Onze gloednieuwe stalenmodule is nu een week live! De stalenmodule fungeert als een belangrijk hulpmiddel voor de consument in het maken van beslissingen in zijn/haar zoektocht naar zonwering. Voorafgaand aan de aankoop doorloopt de consument een klantreis, waarin de consument op zoek gaat naar zo veel mogelijk informatie om daar de keuze op te baseren. We gaan je meenemen in deze klantreis en lichten zo de keuze voor onze nieuwe stalenmodule toe. Als voorbeeld gaan we een kijkje nemen in de klantreis van Simone. Simone is nu al een tijdje op zoek naar een zonwerend product.
Bekijk de stalenmoduleZonwerende producten hebben een lange levensduur en daardoor een lage aankoopfrequentie. Zo gaat Simone niet elk voorjaar op zoek naar nieuwe raambekleding of een zonnescherm, omdat ze dit jaar eens een andere kleurtje wil. Het aanschaffen van een zonwerend product is een weloverwogen keuze voor de lange termijn en daarom willen we Simone zo goed mogelijk helpen bij het maken van haar keuze.
Dit doen we door inzicht te verkrijgen in de weg die Simone doorloopt in de aanschaf van een product. Die weg bestaat uit verschillende fases. Per fase willen we haar zo goed mogelijk van dienst zijn:
Tijdens de inspiratiefase weet Simone globaal wat ze wil. Ze is op zoek naar een product dat ervoor zorgt dat de kinderkamers geheel worden verduisterd. Het donker maken van een ruimte kan nog gerealiseerd worden door verschillende producten, afkomstig van verschillende merken. Simone bekijkt meerdere social media pagina’s en zoekt wat oppervlakkig rond op zoekmachines, zoals Google. Via onze social media kanalen proberen we Simone te inspireren met mooie sfeerbeelden. Op de website tonen we Simone alvast de mogelijkheden die we bieden per wens.
In de oriëntatiefase is Simone al wat verder in haar zoektocht naar het juiste product. Ze gaat zich nu echt oriënteren door het verzamelen van informatie. Wij helpen haar door zo veel mogelijk relevante informatie over onze producten op de website te tonen. Zo bevat onze website informatie waarin je terugvindt welke producten aansluiten op een bepaalde wens, zoals verduistering. Daarnaast heeft Simone de mogelijkheid een brochure aan te vragen om zo specifiekere informatie over een productgroep te verkrijgen.
De aankoopfase verloopt in bijna alle gevallen bij een Verano® partner. Simone heeft zich inmiddels al goed ingelezen en bepaalde keuzes gemaakt in product, prijsklasse en kleuren. Mochten er nog twijfels zijn of vragen wil de Verano® partner Simone daar maar al te graag bij helpen. Via onze website kan ze gemakkelijk d.m.v. het invullen van haar postcode haar Verano® partner vinden. Mocht ze een brochure hebben aangevraagd, dan heeft ze de gegevens van haar Verano® partner al ontvangen.
Aan informatie voor Simone dus geen gebrek. Maar tot nu ontbreekt er nog één belangrijk element in het helpen in haar zoektocht naar het juiste product. Namelijk de mogelijkheid het materiaal te voelen en te zien in de eigen omgeving en ruimte waar het uiteindelijk geplaatst wordt. In veel gevallen kan dit de uiteindelijk doorslag geven! In de stalenmodule kan Simone het juiste product kiezen. Vervolgens verschijnen alle mogelijke kleuren. We hebben het haar gemakkelijk gemaakt door filters toe te voegen. Zo kan ze bepaalde kleuren, materialen en andere mogelijkheden alvast uitsluiten. Na het maken van de keuze, vult Simone snel haar gegevens in. Een paar dagen later liggen de kleurstallen bij haar in de brievenbus.
Naast Simone zoveel mogelijk te helpen met het aanbieden van handvatten voor het maken van een weloverwogen keuze, willen we door middel van deze kleurstalen ook een band met Simone opbouwen door gratis kleurstalen aan te bieden. Gratis werkt! Niet alleen bij Nederlanders, maar het is een wereldwijde bewezen manier om meer binding met je doelgroep te creëren. Waarom? Omdat we elkaar een handje helpen en we Simone zo laten zien dat we bereid zijn wat voor haar te willen doen.
Ben jij benieuwd geworden naar de stalenmodule? Kies hieronder het juiste product en neem eens een kijkje!